معرفی بهترین هیتر مرغداری | نکات مهم هنگام خرید هیتر مرغداری

بهترین هیتر مرغداری | گروه صنعتی متاتهویه

بهترین سیستم گرمایشی  یا هیتر مرغداری کدام است؟ مرغداری یکی از مکان هایی است که حتما نیاز به سیستم گرمایشی دارد. برای تامین گرمایش این محیط از می توان از وسایل گرمایشی همچون جت هیتر یا هیتر صنعتی استفاده کرد، که در انواع مختلفی موجود هستند.‌ جهت انتخاب بهترین سیستم گرمایش مرغداری، باید با ویژگی ها و دیگر اطلاعات لازم درباره آن آشنا باشید. در این مقاله درباره بهترین هیتر مرغداری مطالبی را ارائه می دهیم. همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

سیستم گرمایشی یا هیتر مرغداری چیست؟

هیترهای مرغداری با نام های دیگری همچون بخاری موشکی، هیتر گلخانه و جت هیتر بخاری فن دار، نیز شناخته می شوندو این دستگاه ها از جمله سیستم های نوین و کارآمد در عرصه گرمایش مرغداری ها و سایر واحدهای تولیدی و کارگاهی هستند. این محصولات در ابعاد مختلفی موجودند، که با توجه به اندازه و فضای مرغداری نوع مناسب آن مشخص می شود. در صورتی که از این سیستم استفاده می کنید، در تمام سالن هوا به طور یکسان و یکنواخت گرم می شود. بهتر است بدانید هیتر صنعتی همان هیتر مرغداری است که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع هیتر مرغداری

باید گفت از انواع مختلف هیتر صنعتی به عنوان هیتر مرغداری استفاده می شود. انواع هیتر مرغداری عبارتند از:

جت هیتر مرغداری دودکش دار و بدون دودکش

این نوع جت هیتر دارای راندمان بالای ۹۰ درصد بوده و مصرف سوخت آن کم است. جت هیتر دودکش دار گازهای سمی را به بیرون از محیط انتقال می دهد. در محیط های نیمه باز استفاده از نوع بدون دودکش گزینه مناسبی بوده و جلوی اتلاف حرارت را می گیرد. شما می توانید ار اساس نوع محل هرکدام از این هیتر ها را انتخاب کنید.

جت هیتر مرغداری یک موتور و دو موتور

جت هیتر مرغداری با توجه به تعداد موتور در دو نوع تک موتور و دو موتور موجود است. نوع تک موتور مورد استقبال زیادی قرار گرفته و در ظرفیت های مختلفی موجود است. جت هیتر تک موتور برای گرم کردن فضاهای ۵۰۰ الی ۲۰۰۰ متر مربع کارایی دارد. نوع دو موتور آن نیز در سالن هایی که آلودگی هوای آن ها بسیار بالا است، استفاده می شوند. در این فضاها موتور دوم اکسیژن لازم برای سیستم احتراق را فراهم می کند.

جت هیتر مرغداری باکدار و بدون باک

یکی دیگر از انواع هیتر مرغداری نوع باکدار و بدون باک است. در نوع بدون باک آن برای سوخت رسانی از یک مخزن سوخت جدا استفاده می شود. این دستگاه در سالن ها به صورت آویز نصب شده یا اینکه روی یک پایه قرار می گیرد. نوع باکدار آن نیز قابلیت جا به جایی داشته و می توان دستگاه را در هر جایی قرار داد.‌ در این وسیله یک باک روی آن قرار دارد که مقدار مشخصی از سوخت را ذخیره می کند.

جت هیترهای مرغداری بر اساس سوخت مصرف

از این نظر هیتر مرغداری به انواع برقی، گازی، گازوئیلی و دو گانه سوز تقسیم می شود‌ که مصرف سوخت هر کدام مشخص است. به طور مثال نوع جت هیتر گازی از گاز شهری، جت هیتر برقی از برق، جت هیتر گازوئیلی از گازوئیل و نوع دوگانه سوز از برق و گاز به عنوان سوخت استفاده می کند.

کوره هوای گرم (جت هیتر مرغداری بزرگ)

این نوع سیستم گرمایشی با توجه به ظرفیتی که دارد، دارای یک یا دو فن است که گرمای تولید شده را به محیط انتقال می دهند و برای محیط های بسیار بزرگ مناسب اند.

ویژگی های هیتر مرغداری

هیتر مرغداری به واسطه خصوصیات متعدد و بی نظیری که دارد، توانسته‌ نظر خریداران را به خود جلب کند. این ویژگی ها عبارتند از:

  • کاهش مصرف انرژی، که کاهش هزینه‌ های تولیدی و قیمت تمام شده مرغ و فراورده‌های آن را به همراه دارد. این مورد بسیار مورد توجه قرار گرفته است و می توان گفت یکی از ویژگی های مهم این دستگاه محسوب می شود.
  • جنس بدنه این سیستم استنلس استیل است که دارای خاصیت ضد زنگ بوده و سبب افزایش عمر آن می شود. ساخت شعله پوش به شکل عدسی که از پوسیدگی دستگاه بر اثر حرارت جلوگیری کرده و منجر به پخش شدن یکنواخت حرارت در سراسر سالن می گردد؛
  • تعمیر و مراقبت آسان، که باعث شده تا دستگاه نیاز به مراقبت‌ های سخت و پیچیده نداشته باشد. این محصول با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار بوده و فضای کمتری اشغال می کند.

بهترین هیتر مرغداری کدام مدل است؟

جت هیتر گازی یا گازوئیلی کدامیک برای مرغداری بهتر است؟ آلاینده های آزاد شده گاز کمتر از گازوئیل است. با توجه به این مورد اگر گاز در دسترس است، نوع گازی آن مناسب است. اما در صورت نبود گاز نوع گازوئیلی استفاده می شود. جت هیتر دوگانه برای مرغداری مناسب است؟

همیشه باید گرمای مناسب در این سالن ها برقرار باشد. بعضی مناطق قطعی گاز و یا افت فشار دارند که در این صورت سیستم از کار افتاده و گرمایش محیط مختل می شود. در این مناطق بهتر است از نوع دوگانه سوز استفاده شود تا بتوان در زمان قطع شدن گاز از گازوئیل استفاده کرد.

برای مرغداری هیتر دودکش دار بهتر است یا بدون دودکش؟ چرا؟ در صورتی که سالن شما تهویه ضعیفی دارد، نوع دودکش دار گزینه مناسبی است. البته این مورد در این صورت راندمان حرارت کمتر خواهد شد؛ بنابراین برای مرغداری های بزرگ که تهویه اصولی دارند، نوع بدون دودکش مناسب تر است.

 

نکات مهم هنگام خرید هیتر مرغداری

هیتر مرغداری از سیستم هایی است که در زمان خرید آن باید نکاتی را مورد توجه قرار داد. برای خرید هیتر صنعتی باید به جنس بدنه آن توجه کرد. بهتر است جنس آن از استیل یا گالوانیزه باشد؛ زیرا این دو استحکام و تحمل حرارتی بالایی دارند. از طرفی کوره هیتر باید از جنس استنلس استیل نگیر و نسوز باشد تا مقاومت بالایی در برابر حرارت های زیاد و مداوم داشته باشد.

علاوه بر این موارد باید به سیستم کنترل و سوخت رسانی آن نیز توجه شود. سیستم سوخت رسانی باید با قطعات با کیفیت و اصولی طراحی شود؛ در غیر این صورت مصرف سوخت آن بالا رفته و خطراتی چون انفجار را در پی خواهد داشت.

هیتر مرغداری از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید هیتر صنعتی، جت هیتر، هیتر مرغداری و دیگر وسایل گرمایشی صنعتی را دارید، بهتر است به سایت گروه صنعتی متاتهویه مراجعه نمایید. این مجموعه با ارائه محصولات متنوع و با کیفیت توانسته نیاز افراد را در حد قابل توجه و با میزان رضایت بالا تامین کند. ضمن آنکه این مجموعه با برخورداری از نیروهای متخصص و کارشناس به طور کامل شما را راهنمایی می کنند. در صورت مراجعه به این مجموعه قطعا خریدی به صرفه و مناسب خواهید داشت. یادآور می شویم که هر گونه سوال شما توسط کارشناسان ما به بهترین نحو پاسخ داده می شود تا بهتر تصمیم بگیرید.

سخن پایانی

در این مطلب درباره هیتر مرغداری، انواع آن، ویژگی ها و …. صحبت کردیم. این وسیله به عنوان یک هیتر صنعتی در بازار مطرح است که از کیفیت بالایی برخوردار است. این سیستم با توجه به آنکه مصارف سوخت مختلفی دارد، از سیستم هایی است که به راحتی در هر منطقه ای می توان از آن استفاده کرد؛ زیرا می توان سوخت ها را جایگزین کرد، به طوری که در صورت نبود گاز می توان از گازوئیل استفاده کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
برای دریافت مشاوره و خرید انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی کافیست با ما در ارتباط باشید.
👋 سلام: چطور می تونم کمک کنم؟