تفاوت هیتر برقی و هیتر گازی [ کدام هیتر بهتر است؟ ]

تفاوت هیتر برقی و هیتر گازی | قیمت انواع هیتر صنعتی | متاتهویه

تفاوت هیتر برقی و هیتر گازی در موارد بسیاری همچون کارکرد و روش نصب، کاربر آنها، مصرف انرژی، قیمت، ایمنی و… ، مشخص می شود. تفاوت هیتر برقی و هیتر گازی زمانی اهمیت پیدا می کند که شما برای گلخانه یا کارگاه خود به دنبال هیتر صنعتی مناسب هستید. در هنگام خرید هیتر صنعتی تنوع زیاد در انواع و مدل های هیتر ممکن است گمراه کننده باشد، پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا بتوانید بهترین هیتر را از میان هیتر های برقی و هیتر های گازی انتخاب کنید. همچنین می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان متاتهویه با ما تماس بگیرید.

جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید.

هیتر صنعتی چیست؟ بطور کلی باید گفت هیتر صنعتی یکی از مهم ترین دستگاه هایی است که باید برای کارگاه ها و کارخانه ها و محیط های بزرگ تهیه شود. این وسیله نقش بسیار مهمی در تعادل هوای گرم محیط داشته و می تواند کاربردهای بسیاری را برای محیط های بزرگ داشته باشد.

تفاوت هیتر برقی و هیتر گازی از لحاظ کارکرد و نصب

اولین تفاوتی که هنگام بررسی تفاوت هیتر برقی و هیتر گازی با آن روبرو می شویم تفاوت در نحوه نصب و کارکرد هر کدام از این هیترها است. نصب هیتر برقی کار بسیار ساده ای است. تنها کاری که نیاز هست، انجام دهید این است که هیتر را در جای مناسبی قرار داده و کابل آن را به برق متصل کنید. حال می توانید با فشردن دکمه روشن این هیتر از آن استفاده کنید. البته لازم به ذکر است در هنگام نصب هیتر برقی نیز باید تمامی نکات ایمنی رعایت شود و توصیه می شود جهت اطمینان از نصب، این کار را به کارشناس مربوطه سپارید.

 هیترهای برقی با نیروی برق و با استفاده از المنت عمل تولید گرما را انجام می دهند؛ به همین دلیل می توانید دمای تولیدی آن ها را نیز تنظیم کنید. یکی از مدل های هیتر برقی، مدل فن دار آن بوده که در پشت المنت های هیتر دارای فن می باشد. این فن می تواند گرمای تولید شده توسط المنت ها را در محیط پخش کند.

هیتر گازی مانند هیتر برقی دارای تعدادی فن در قسمت پشتی خود است تا گرما را به شکل بهتری در محیط انتشار دهد. اما تفاوتی که در کارکرد این دو وجود دارد این است که، هیتر گازی با استفاده از شعله های آتش، لوله های رسانای گرما را داغ کرده و سپس به محیط ارسال می کند؛ برای استفاده از این هیتر ها باید آن را به گاز شهری متصل کنید تا شعله های آن روشن شوند و دود ناشی از سوخت گاز باید توسط دودکش به بیرون از محیط انتقال یابد. نصب هیتر های گازی به نسبت هیترهای برقی کاری حساس تر و سخت تر است، زیرا دودکش ها باید با دقت فراوانی نصب شوند.

تفاوت هیتر گازی و هیتر برقی از لحاظ کاربرد

یکی دیگر از جنبه های تفاوت هیتر برقی و هیتر گازی، کاربرد این هیترها می باشد. هیتر صنعتی گازی و برقی از لحاظ کاربرد بسیار متفاوت بوده و به همین دلیل در مکان ها و محیط های مختلفی از هر کدام از این هیترها استفاده می شود.

همانطور که می دانید هیتر صنعتی برقی از انرژی برق و با استفاده از المنت ها گرما تولید می کند. المنت ها توان تولید گرمای محدودی را دارند؛ به همین دلیل نمی توان از آنها در محیط های متراژ بالا استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که مدل هیتر برقی صنعتی فن دار می تواند هوای گرم هیتر را به خوبی در فضا پخش کند و برای مکان های بزرگ بسیار مناسب می باشد. هیتر برقی بیشتر در مکان هایی که که امکان استفاده از سوخت فسیلی همچون گاز فراهم نیست مورد استفاده قرار میگیرد.

هیترهای گازی دارای مدل های مختلفی بوده و مدل های بزرگ و قدرتمند آن می توانند در محیط های بزرگ مانند کارخانجات و کارگاه های صنعتی استفاده شوند. باتوجه به مقرون به صرفه بودن هزینه های هیتر گازی، معمولا از این نوع هیتر در فضاهای بسیار بزرگ استفاده می شود.

تفاوت هیتر برقی و هیتر گازی از لحاظ هزینه و قیمت

یکی دیگر از فاکتورهای تفاوت هیتر برقی و هیتر گازی، تفاوت این دو هیتر از لحاظ قیمت است. قیمت هیتر برقی و هیتر گازی به ابعاد، کشور سازنده، توان حرارتی و بسیاری از موارد دیگر وابسته است. قطعا اگر دستگاه شما امکانات بالایی داشته باشد چه هیتر برقی باشد و چه هیتر گازی قیمتی بالاتر خواهد داشت.

بطور کلی قیمت هیتر برقی از هیترهای گازی بیشتر است. همچنین به علت گران بودن هزینه های برق نسبت به گاز، به هنگام استفاده از هیتر برقی هزینه های بیشتری باید پرداخت کنید.

تفاوت هیتر برقی و هیتر گازی از لحاظ مصرف انرژی

مولفه دیگری که در تفاوت هیتر برقی و هیتر گازی از موارد بسیار مهم محسوب می شود، تفاوت این دو هیتر در مصرف انرژی می باشد. یکی از بزرگترین چالش هایی که کشور ما امروز با آن دست و پنجه نرم می کند مصرف بیش از اندازه انرژی است که یکی از دلایل آن استفاده از لوازم و سیستم های گرمایشی نامناسب می باشد؛ همین امر اهمیت خرید هیتر صنعتی که مصرف انرژی کمتری دارد را بیشتر کرده است.

هیتر برقی مصرف انرژی بسیار زیادی دارد. این هیتر برای گرم کردن محیط از المنت استفاده می کند. این المنت ها نیازمند انرژی بسیار زیادی برای داغ شدن هستند و به همین دلیل مصرف برق بسیار زیادی را دارند. اما از طرف دیگر هیتر صنعتی گازی با استفاده از شعله آتش لوله های رسانای گرما را داغ می کند. آتش انرژی گرمایی بیشتری داشته و سریع تر می تواند محیط را گرم کند؛ به همین دلیل مصرف انرژی هیتر گازی بسیار کمتر از هیترهای برقی اندازه گیری شده است.

تمامی محصولات گروه صنعتی متاتهویه دارای مصرف انرژی بهینه ای بوده و از اتلاف انرژی در آن ها جلوگیری شده است.

تفاوت هیتر گازی و برقی از لحاظ تاثیر بر محیط زیست

حتما می دانید یکی از مواردی که آسیب بسیار زیادی به محیط زیست می رساند سوزاندن سوخت فسیلی است. این مورد یکی دیگر از موارد تفاوت هیتر برقی و هیتر گازی می باشد. هیتر گازی به علت سوزاندن سوخت فسیلی ( گاز ) یکی از محصولات گرمایشی با میزان بالای آلودگی می باشد. سوزاندن گار در هیترهای گازی علاوه بر گرما گاز های سمی زیادی مانند CO2، کربن مونواکسید و دوده تولید می نماید که تاثیر مخربی بر محیط زیست خواهد داشت.

تفاوت هیتر گازی و هیتر برقی در این مورد بسیار فاحش است؛ زیرا هیتر برقی هیچگونه آلاینده ای تولید نکرده و تنها با تبدیل برق به گرما باعث گرم شدن محیط می شود. پس اگر فردی هستید که به محیط زیست اهمیت می دهید و می خواهید برای کارگاه خود هیتر صنعتی تهیه کنید پیشنهاد ما خرید هیتر برقی است؛ زیرا این هیترها هیچگونه آلاینده ای تولید نکرده و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند.

تفاوت هیتر برقی و هیتر گازی از لحاظ ایمنی

از موارد مهمی که در تفاوت هیتر گازی و هیتر برقی وجود دارد می توان به ایمنی این هیتر ها اشاره کرد. ایمنی هیتر صنعتی باید اهمیت زیادی برای خریدار آن داشته باشد؛ زیرا ممکن است آسیب های زیادی را به شخص یا محیط کار وارد کند.

هیتر برقی از لحاظ ایمنی بالاتر از هیتر گازی قرار می گیرد. گرچه برخورد مواد آتش زا مانند کاغذ و چوب به این هیترها ممکن است باعث آتش سوزی شود؛ اما در کل خطر کمتری توسط این هیتر ها انسان را تحت تاثیر قرار می دهد.

 هیترهای گازی اما از امنیت کمتری برخوردار هستند. این هیترها به دلیل استفاده از شعله برای گرم کردن محیط خطر آتش سوزی را بسیار بالا برده و در صورت قرار دادن این هیترها در نزدیکی مواد آتش زا ممکن است اتفاقات ناگواری برای کارگاه رخ دهد. از طرف دیگر یکی از خطراتی که توسط هیترهای گازی ممکن است ایجاد شود خطر گاز گرفتگی می باشد. این هیتر ها مجهز به ترموکوپل می باشند تا در صورت خاموش شدن شعله بلافاصله گاز هیتر را قطع کند؛

مقایسه مزایا و معایب استفاده از هیتر گازی و هیتر برقی

حال که با تفاوت هیتر برقی و هیتر گازی در بخش های مختلف آشنا شدیم بهتر است کمی بیشتر با هر کدام از این هیترها آشنا شده و مزایا و معایب هر یک را با هم بررسی کنیم. این هیترها مزایا و معایب مخلتفی دارند که باعث ایجاد تفاوت های بسیاری بین آن ها شده است.

 بررسی مزایا و معایب هر کدام از این هیتر ها می توان شما را به خرید بهترین مدل برای کارگاه یا کارخانه تان کمک کند. محصولات گروه صنعتی متاتهویه دارای مزیت های فوق العاده ای بوده و با خرید از این برند می توانید از آن ها بهره ببرید.

مزایا و معایب هیتر گازی

این هیتر صنعتی دارای مزایای زیادی است. یکی از مزایای استفاده از هیتر گازی مصرف گاز توسط این هیتر برای تولید گرما است. گاز یک سوخت ارزان قیمت و فراوان بوده که استفاده از آن برای گرم کردن محیط بسیار به صرفه تر از مصرف برق است. در کنار این مزیت فوق العاده هیتر صنعتی گازی یک عیب بزرگ دارد. آن هم این است که هیتر گازی امنیت بسیار کمی داشته و ممکن است باعث گاز گرفتگی یا آتش سوزی شود. همین امر موجب شده تا در برخی محیط ها نتوان از این هیترها استفاده کرد

مزایا و معایب هیتر برقی

هیتر برقی نصب و استفاده بسیار راحتی دارد. پس از خرید این هیتر صنعتی و قرار دادن آن در جایی مناسب، با اتصال آن به برق و زدن کلید روشن آن می توانید از کاربردهای فوق العاده هیتر برقی برای گرم کردن محیط استفاده کنید. علاوه بر این برخی هیتر های برقی دارای فن می باشند تا با استفاده از آن فن ها گرما را به شکل بهتری در محیط پخش کنند.

عیب بزرگی که این هیتر صنعتی در کنار ویژگی ها و مزایای فوق العاده خود دارد، این است که مصرف انرژی آن بسیار بالا بوده و به همین دلیل استفاده از آن برای گرم کردن محیط می تواند هزینه زیادی برای شما به جای بگذارد.

سخن پایانی | هیتر گازی بهتر است یا برقی؟

در فصل سرما کارگاه های صنعتی و کارخانجات بزرگ برای گرم کردن محیط خود نیازمند سیستم های گرمایشی قدرتمندی هستند تا به بهترین شکل، دمای محیط را به یک عدد متعادل برساند. دو مدل از بهترین و کاربردی ترین هیتر صنعتی که در بازار توسط برند های مختلفی مانند گروه صنعتی متاتهویه تولید می شوند، هیتر برقی و هیتر گازی هستند.

تفاوت هیتر گازی و هیتر برقی در موارد بسیاری به چشم می خورد مانند: تفاوت از لحاظ کارکرد، تفاوت از لحاظ قیمت، تفاوت از لحاظ مصرف انرژی و تفاوت از لحاظ ایمنی. در این مقاله سعی شد تا توضیحات کاملی درمورد تمامی موارد تفاوت هیتر برقی و هیتر گازی داده شود، تا شما مشتریان گرامی  بتوانید در هنگام خرید هیتر صنعتی بهترین انتخاب را داشته باشید.

سوالات متداول تفاوت هیتر برقی و هیتر گازی

ایمنی هیتر گازی بیشتر است یا هیتر برقی؟

ایمنی هیتر صنعتی برقی نسبت به هیتر گازی بسیار بیشتر است. هیتر های گازی از گاز شهری و شعله برای گرم کردن محیط استفاده می کنند. این شعله ها قابلیت سوزاندن مواد اشتعال زا مانند کاغذ چوب و… را دارند؛ به همین دلیل نباید آن را در محیط های حساس و قابل اشتعال قرار داد.

از لحاظ هزینه استفاده هیتر گازی به صرفه تر است یا هیتر برقی؟

هیتر گازی هزینه استفاده کمتری نسبت به هیتر برقی دارد. هیتر برقی از برق بسیار زیادی برای داغ کردن المنت های خود استفاده می کند و از آنجایی که قیمت برق از گاز بیشتر بوده هزینه استفاده از هیتر برقی بسیار بیشتر از هیترهای گازی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
برای دریافت مشاوره و خرید انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی کافیست با ما در ارتباط باشید.
👋 سلام: چطور می تونم کمک کنم؟