نصب اصولی انواع هیتر صنعتی [ ۶ نکته مهم ]

نصب اصولی انواع هیتر صنعتی | خرید و قیمت هیتر صنعتی | متا تهویه

نصب اصولی انواع هیتر صنعتی چگونه انجام می شود؟ موردی که بعد از خرید هیتر صنعتی مورد اهمیت است نصب اصولی هیتر می باشد. برای اینکه بتوانید بهترین هیتر صنعتی را برای یک فضا انتخاب کنید باید به عواملی مانند نوع فضا، اندازه فضا، نوع فعالیتی که در آن جا صورت می گیرد، تعداد افراد حاضر و دمای مورد نیاز توجه کنید؛ همچنین می  توانید به منظور کاهش مصرف انرژی و هزینه های مربوط به آن از هیترهای صنعتی که کارایی بالایی دارند استفاده کنید.

اما سوال اینجاست که بعد از خرید هیتر صنعتی چگونه آن را به شیوه اصولی نصب کنیم؟ کارشناسان گروه صنعتی متاتهویه در این مورد نکاتی را بیان کرده اند که دانستن آن خالی از لطف نیست. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا نصب اصولی انواع هیتر صنعتی اهمیت دارد؟

همانطور که در مقاله هیتر صنعتی چیست گفتیم هیتر صنعتی یکی از پر کاربردترین و پر فروش ترین سیستم های گرمایشی است که گرما و حرارت مورد نیاز محیط ها و فضاهای بزرگ را تامین می کند. از دلایل اهمیت نصب اصولی هیتر صنعتی به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • نصب و راه اندازی اصولی هیتر صنعتی از آن جهت بسیار اهمیت دارد که مشکلات ایمنی را به حداقل می رساند. (درصورتی که هیتر صنعتی بصورت اصولی نصب و راه اندازی نشود شرکت تولیدکننده هیتر مسئولیتی در برابر حوادث احتمالی و یا کارکرد غلط هیتر برعهده نخواهند گرفت. )
  • اگر هیتر صنعتی به صورت اصولی نصب شود عیب و ایراد های احتمالی آن در حین نصب مشخص شده و توسط نصاب حل می گردد.
  • اگر نصب هیترهای صنعتی به صورت اصولی و به شکل صحیح انجام گیرد علاوه بر این که زمان بر نخواهد بود، موجب افزایش طول عمر هیترهای صنعتی نیز خواهد شد.
  • اگرهیترهای صنعتی به شیوه صحیح و درست نصب شوند موجب کاهش هزینه و صرفه جویی در آن نیز خواهند شد.
  • نصب اصولی هیترهای صنعتی از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند.
  • نصب هیترهای صنعتی با شیوه اصولی باعث ایجاد گرمایش بهتر و بیشتر در مکان مورد نظر می شود.
  • اگر هیترهای صنعتی به صورت اصولی نصب شوند از ناامنی جلوگیری شده و به طوری که ازبه خطر افتادن افراد و موجوداتی که در آن محوطه قرار دارند جلوگیری می کند.
  • همچنین نصب اصولی هیترهای صنعتی موجب تنظیم متناسب دما در محیط شده و در نتیجه محصولی با کیفیت تر تولید می شود.

نکات مهم نصب اصولی انواع هیتر صنعتی

همانطور که گفته شد رعایت اصول نصب هیتر صنعتی موضوعی ست که پس از خرید،حتما باید مورد توجه شما قرار گیرد. برای نصب اصولی انواع هیتر صنعتی لازم است به نکاتی که در ادامه خواهیم گفت توجه کنید.

۱) انتخاب محل مناسب هیتر:

در ابتدا باید بهترین مکان را برای قرار دادن هیتر تعیین کنید. این مکان معمولا در بخش میانی ساختمان برای پخش شدن یکنواخت گرما قرار داده می شود. در هنگام  نصب هیتر توجه کنید که دستگاه حتما یک متر با دیوار فاصله داشته و از محل عبور افراد و تجهیزات ایمنی دور قرار گرفته باشد.

۲) نصب پایه های محافظ:

برای نصب هیتر صنعتی به دیوار باید پایه هایی به آن متصل کنید تا هنگام روشن شدن و شروع به کار دستگاه دچار لرزش نشود و از دستگاه در برابر ورود آب و خاک، گرد و خاک و شرایط محیطی مانند برف و باران محافظت کند.

۳) اتصالات برق:

برای این کار باید طبق دستورالعمل، اتصالات برق را به دستگاه و شبکه برق وصل کنید.

۴) نصب لوله ها:

لوله دودکش که در هیتر قرار می گیرد باید قطری بزرگ یا مساوی با قطر اگزوز باشد. خروجی دودکش ها را حتما بررسی کنید چون ممکن است دود حاصل از احتراق به جای انتقال به بیرون به داخل نفوذ کرده و منجر به مرگ ناشی از استنشاق مونو اکسید کربن شود. هیترهایی که فاقد دودکش هستند، اکسیژن مورد نیاز خود را از طریق فن تامین می کنند.

۵) تست دستگاه هیتر:

بعد از اینکه هیتر را به طور کامل نصب کردید باید یک بار آن را تست کنید تا از صحت کار آن اطمینان پیدا کنید. برای این کار باید تمامی اتصالات و لوله ها را بررسی کنید تا هیچ گونه نشت و ترکی نداشته باشد؛ سپس دستگاه را روشن کرده و نحوه عملکرد آن را بررسی کنید تا در صورت خرابی مشکل را رفع کنید.

۶) نصب سیستم کنترل:

برای اینکه هیتر بهترین عملکرد را داشته باشد باید تجهیزات کنترلی مانند ترموستات و تایمر به آن وصل کنید تا بتوانید دماهای خروجی را کنترل کنید.

گروه صنعتی متاتهویه توصیه می کند:

برای نصب اصولی انواع هیتر صنعتی حتما به افراد متخصص و کارشناس این حوزه مراجعه کنید. زیرا کوچک ترین اشتباه در نصب هیتر صنعتی ممکن است موجب خرابی دستگاه و یا حتی ایجاد خسارت های بیشتری شود.

نصب اصولی انواع هیتر صنعتی توسط متخصص

چرا هیتر صنعتی باید توسط افراد متخصص این حوزه نصب شود؟ با وجود اینکه نصب انواع هیترهای صنعتی کار آسانی است اما این بدین معنا نیست که هر فرد ناکار بلدی می تواند اقدام به نصب آن کند. نصب غیر اصولی و غلط هیترهای صنعتی ممکن است موجب عملکرد نادرست و حتی خرابی دستگاه شود.

با توجه به این که فرد متخصص در حوزه نصب هیتر دارای تجربه زیادی در این حوزه می باشد و از شیوه نصب هیتر نیز اطلاع کامل دارد، دستگاه هیتر شما را در جای درست و طبق دستورالعمل ها نصب خواهد کرد. همچنین نصب اصولی توسط نصاب، از هدر رفت انرژی جلوگیری کرده و طول عمر آن را نیز افزایش خواهد داد. با نصب هیترهای صنعتی توسط متخصص این کار هزینه و تعمیر حاصل از خرابی نیز به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

سخن پایانی | نصب اصولی انواع هیتر صنعتی

هیتر صنعتی در تنظیم دمای محیط های بزرگ مانند کارخانه ها، گلخانه ها، مرغداری ها، سالن های ورزشی و… اهمیت زیادی دارند. اما هیتر صنعتی زمانی بهترین عملکرد را خواهد داشت که به شیوه درست و اصولی نصب شده باشد. به همین علت برای نصب صحیح هیترهای صنعتی باید از فردی که در نصب هیتر متخصص است کمک بگیرید تا از عملکرد صحیح آن بعد از نصب اطمینان حاصل کنید.

با توجه به اصولی که در بالا توضیح دادیم می توانید با خیالی آسوده پس از نصب، از هیتر صنعتی استفاده کنید. در صورتی که قصد خرید هیتر صنعتی با بهترین قیمت را دارید، ما به شما گروه صنعتی متاتهویه را پیشنهاد می دهیم. گروه صنعتی متا تهویه در زمینه مشاوره، طراحی و اجرای خدمات مهندسی انواع سیستم های تهویه مطبوع و همچنین فروش و خدمات پس از فروش فعالیت می نماید.

سوالات متداول نصب اصولی هیتر صنعتی

محل مناسب جهت نصب هیترهای صنعتی کجاست؟

بهترین محل برای نصب هیتر در بخش های میانی ساختمان است تا هم گرما و حرارت به طور یکنواخت در محیط پخش شود و هم از تجهیزات ایمنی و عبور افراد دور باشد؛ همچنین در هنگام نصب، دستگاه باید یک متر از دیوار فاصله داشته باشد.

آیا برای نصب هیتر صنعتی نیاز به کارشناس فنی داریم؟

بله، زیرا استفاده از یک کارشناس فنی مجرب و با تجربه در زمینه نصب هیترهای صنعتی در نحوه صحیح نصب و جلوگیری از هر گونه مشکل و ایراد فنی جلوگیری می کند. با کمک گرفتن از کارشناس فنی می توانید بهترین نوع هیتر را برای مکانی که در نظر دارید انتخاب کنید تا نصب اصولی آن را نیز برایتان انجام دهد اگر نصب هیتر توسط کارشناس فنی صورت گردد علاوه بر پیدا کردن عیب و ایراد های احتمالی می تواند در زمینه کاهش مصرف انرژی و هزینه و افزایش طول عمر هیترهای صنعتی نیز کمک شایانی کند.

در هنگام نصب هیتر گازی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • نوع فضا و اندازه فضایی که می خواهیم برای کارمان در نظر بگیریم را مشخص کرده سپس اقدام به خرید هیتر کنیم.
  • در هنگام نصب هیتر گازی باید بهترین مکان را برای هیتر در نظر بگیریم.
  • برای اینکه هیتر دچار لرزش نشود به آن پایه های محافظ وصل کنیم.
  • اتصالات برق طبق دستورالعمل ها به دستگاه و شبکه برق وصل کنیم.
  • لوله ها از نظر دودکش دار و غیر دودکش بودن بررسی کنید.
  • برای تنظیم دماهای خروجی تجهیزات کنترلی مانند ترموستات و تایمر در دستگاه وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
برای دریافت مشاوره و خرید انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی کافیست با ما در ارتباط باشید.
👋 سلام: چطور می تونم کمک کنم؟