هیتر تابشی چیست؟ | انواع بخاری تابشی + ۵ ویژگی مهم

هیتر تابشی چیست؟ | خرید و قیمت | متا تهویه
عنوان مقاله پنهان کردن فهرست

هیتر تابشی چیست؟ هیتر تابشی یکی از انواع هیترهای صنعتی است که جهت گرم کردن فضاهای بزرگ بکار گرفته می شود و با تاباندن هوای گرم به محیط، هوای گرم و مطبوعی را تولید می کند. از انواع سیستم های گرمایشی جدید می توان به هیترهای تابشی اشاره کرد که به دو دسته ی گازی و برقی تقسیم می شوند. اگر قصد خرید هیتر صنعتی را دارید با ما همراه باشید زیرا در این مقاله به معرفی انواع هیتر تابشی، کاربردهای آن و ارائه جزییات بیشتر پرداخته ایم.

با ورود به فصول سرد سال استفاده از سیستم های گرمایشی اهمیت چشمگیری پیدا می کند. اگر از صاحبان رستوران ها، کافه ها، کارگاه ها و… باشید، یکی از دغدغه های شما در این زمان انتخاب سیستم گرمایش مناسب است. این سیستم باید مطابق با فضای مورد استفاده و بهینه در مصرف منابع باشد، پس هر سیتم گرمایشی مناسب محل شما نیست. شما مشتریان عزیز می توایند جهت دریافت مشاوره رایگان و یا  استعلام قیمت انواع هیتر تابشی، با کارشناسان گروه صنعتی متاتهویه در ارتباط باشید.

دریافت مشاوره رایگان | استعلام قیمت

هیتر تابشی چیست؟

یکی از انواع هیتر صنعتی متا تهویه، هیتر تابشی است که می توان گفت نمونه ای از یک خورشید کوچک در فضای مورد استفاده شما می باشد. زیرا به وسیله ی سیستم گرمایشی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد انرژی برق یا گاز به گرما تبدیل شده و از طریق تابش مستقیم بر اشیا و سطوح گرمای مطبوعی ایجاد می شود. به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های هیتر تابشی میتوان به ایجاد گرمای مناسب در فضاهای باز و سالن هایی با ارتفاع بیش از ۳ متر اشاره کرد.

اجزای هیتر تابشی چیست؟

امروزه هیتر تابشی دارای انواع و مدل های مختلف در بازار می باشد اما به عنوان اجزای اصلی یک بخاری تابشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشعل: به وسیله مشعل، گاز و هوا با نسبتی مناسب با هم ترکیب و عمل احتراق انجام می شود.
  • لوله ی آتشخوار: انرژی تولیدی به وسیله مشعل، بعد از جریان پیدا کردن در لوله ی آتشخوار به بیرون تابانده می شود.
  • منعکس کننده: بخشی که معمولا از جنس آلومینیوم یا فولاد زنگ نزن است و وظیفه انعکاس گرما به سمت پایین را دارد.
  • فن مکنده: با ایجاد مکش مناسب، میزان دود تولیدی را کاهش می دهد.

طرز کار هیتر تابشی

اگر در مورد نحوه تولید گرمای هیتر تابشی کنجکاو هستید باید گفت که این فرآیند در هیترهای تابشی برقی به کمک المنتی که نیروی برق را به گرما تبدیل می کند انجام می شود. اما در مورد هیترهای تابشی گازی این کار به وسیله ی احتراق کامل سوخت و هوا در یک لوله انجام پذیر است. مشعلی که برای این لوله تعبیه شده است عمل احتراق را ممکن و با انجام این عمل باعث افزایش دمای سطح لوله می شود. ادامه این روند باعث ساطع شدن انرژی تابشی از هیتر شده و به دلیل هدایت انرژی به سمت پایین، هوا در سطح زمین و محل تردد افراد گرم میشود.

انواع هیترهای تابشی از نظر مصرف سوخت

توجه به نوع انرژی مصرفی از مواردی است که هنگام خرید یک هیتر تابشی باید در نظر گرفت، زیرا انتخاب هر یک اثرات زیست محیطی و اقتصادی متفاوتی را در پی خواهند داشت. هیترهای تابشی را می توان به دو دسته گازی و برقی تقسیم کرد که در ادامه هر یک را به اختصار توضیح خواهیم داد:

هیتر تابشی گازی

سوخت این هیترها گاز طبیعی یا گاز مایع است و می تواند دارای فن آکسیال نیز باشد که هوای گرم شده را به سمت محیط پرتاب می کند. از مزایای هیتر تابشی گازی می توان راندمان بالای حرارتی آن با کمترین میزان مصرف سوخت گاز اشاره کرد.

هیتر تابشی برقی

همانطور که قبلا اشاره کردیم منبع تولید گرما در این هیتر ها در واقع یک المنت است که نیروی برق را به گرما تبدیل می کند و به دلیل عدم انجام عمل احتراق برای تولید گرما نیازی به دودکش نداشته و قابلیت حمل دارند. در مقاله هیتر برقی چیست، درمورد انواع هیتر برقی و نحوه کارکرد آنها بیشتر بخوانید.

انواع هیتر تابشی از نظر کاربرد

هیتر های تابشی در ابعاد و اشکال مختلفی تولید می شوند که هر یک به منظور کاربردی خاص طراحی شده اند. برای انتخاب گزینه ی مناسب بهتر است با موارد استفاده از هر یک آشنا شوید:

هیتر تابشی دیواری

در صورتی که فضای محدودی داشته باشید هیتر تابشی دیواری به علت باریک بودن گزینه مناسبی است. گرمای تولیدی این مدل متعادل است و به علت ایمنی بالایی که دارد برای استفاده در اماکن تجاری کاربرد دارد.

هیتر تابشی چتری

همانطور که از نام این مدل مشخص است، شکل ظاهری آن همانند یک چتر بزرگ است. استفاده از این نوع هیتر تابشی برای فضاهای باز مثل باغ رستوران ها، آلاچیق ها، نمایشگاه ها و… توصیه می شود زیرا علاوه بر ظاهر زیبا، توانایی خوبی در انتقال گرما دارد.

هیتر تابشی ایستاده

هیترهای تابشی ایستاده از نظر ابعاد کوچکتر از مدل های دیواری اند و همین ویژگی قابلیت حمل آن ها را فراهم می کند. به علت ابعاد مناسبی که این هیتر ها دارند برای فضاهای بسیار کوچک مناسب اند.

هیتر تابشی گرمایش از کف

برای ایجاد گرمای مناسب در محیط هایی مانند کف حمام یا استخر که امکان استفاده از سایر مدل های هیتر تابشی مهیا نیست میتوان از هیتر تابشی گرمایش از کف استفاده کرد که قابلیت نصب زیر سطح زمین را دارد و کاشی ها را به خوبی گرم می کند.

هیتر تابشی سقفی

از آنجایی که هیترهای تابشی سقفی محیطی از کف اشغال نمی کنند برای استفاده در مکان هایی با فضای محدود مناسب تر اند و باعث به جریان انداختن هوای گرم رو به پایین می شوند.

انواع هیتر تابشی از نظر نوع سیستم گرمایشی

هیترهای تابشی را می توان از نظر ساختار به چهار دسته تقسیم کرد که هر یک دارای طول موج و محدوده عملکرد مشخصی اند. انواع مدل های آن عبارتند از:

هیتر تابشی مادون قرمز

بخاری مادون قرمز سومین نوع از هیترهای تابشی است که با ساطع کردن طول موجی برابر با ۱۰۰۰ برای محیط هایی که تمرکز روی تامین گرمایش افراد دارند مناسب است. از مزایای این مدل می توان به سرعت در تولید گرما و عمکرد مناسب اشاره کرد.

هیتر تابشی سرامیکی

به عنوان نوع دیگری از هیترهای تابشی می توان به بخاری سرامیکی اشاره کرد که بوسیله لایه ای از آلومینیوم پوشیده شده است. گرمای تولید شده توسط این مدل ملایم بوده و طول موج آن بیشتر از ۷۰۰ است.

بخاری تابشی پایین طلایی هالوژنی

پوشش طلایی به کار رفته در هیتر تابشی پایین طلایی هالوژنی باعث افزایش ۱۵ درصدی تبدیل انرژی شده است. همچنین از نظر عملکرد، این مدل مشابه پوشش لعلی با طول موج حدود ۲۲۰۰ عمل می کند.

هیتر پوشش لعلی

هیتر تابشی لعلی به عنوان متداول ترین نوع در این دسته، توانایی ساطع کردن نور قرمز را دارد که طول موج آن برابر با ۲۲۰۰ است. تابش مستقیم این رنگ باعث می شود اجسام محیط تا محدوده مشخصی گرم شوند.

مزایای هیتر تابشی چیست؟

هیتر های تابشی به علت مزایای بسیاری که دارند، امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. عدم اتلاف انرژی در هیترهای تابشی باعث افزایش راندمان حرارتی آن شده و تاییدی بر مزیت اقتصادی این مدل از هیترها است. می توان گفت هیترهای تابشی هم برای محیط های کوچک و هم فضای باز کاربرد دارند. نصب آسان و قابلیت استفاده در مکان های مختلف تنها بخشی از ویژگی های هیترهای تابشی است. در ادامه به ۵ مزیت مهم این هیترها اشاره می کنیم:

۱) تولید صدای کم.

از جمله مواردی که در انتخاب سیستم گرمایش مناسب اهمیت دارد میزان صدای تولیدی توسط آن است؛ هیترهای تابشی در حالت کلی برای به حرکت در آوردن گرما از فن و قطعاتی که باعث ایجاد آلودگی صوتی می شوند استفاده نمی کنند و همین امر موجب ایجاد محیطی گرم و آرام می شود.

۲) ضد حساسیت.

یکی از مواردی که برای افراد مبتلا به آلرژی، بیماری تنگی نفس و زنان باردار در انتخاب سیستم گرمایش مناسب مورد توجه است، عدم تولید گرد وغبار، پخش مواد حساسیت زا و… توسط وسیله های گرمایشی است. هیترهای تابشی با جلوگیری از تولید و انتشار مواد حساسیت زا امکان تنفس راحت برای این افراد را فراهم می کنند.

۳) زیبایی.

هیترهای تابشی به عنوان جایگزینی برای شوفاژها و بخاری های قدیمی، جلوه ای تازه به محیط می بخشند. همچنین با حذف وسایل گرمایشی قدیمی می توان به فضای آزاد بیشتری دست یافت.

۴) مصرف پایین انرژی.

استفاده از این نوع سیستم گرمایشی باعث جلوگیری از اتلاف انرژی در مجاری می شود. برای توضیح بیشتر در این رابطه باید به تفاوت دمای تنظیم شده اشاره کرد که در مورد بخاری های معمولی این عدد در محدوده  ۱۴۹-۱۶۷ فارنهایت و برای هیترهای تابشی گرمایش از کف برابر با ۸۴ درجه فارنهایت است. این اعداد به خوبی نشانگر مصرف پایین انرژی در هیترهای تابشی اند.

۵) ایجاد دمای ثابت.

ایجاد گرمای یکنواخت در بخش های مختلف خانه یکی از خواسته های اصلی مشتریان مصارف خانگی است که این کار با استفاده از هیترهای تابشی گرمایش از کف فراهم شده است. بوسیله این مدل هیترها گرما از کف تولید و با حرکت به سمت بالا دمای فضا به طور یکنواختی گرم می شود.

همچنین در صورت استفاده از هیترهای تابشی گازی در فضای آزاد شاهد هدایت مستقیم گرما از بالا به پایین خواهید بود که این موضوع باعث ایجاد احساس گرما در افراد و اجسامی که در زیر آن قرار دارند می شود. در این نوع هیتر اثر پدیده فیزیکی انتقال هوای گرم به بالا کمتر شده و علاوه بر حفظ دمای محیط، باعث در جریان بودن مداوم هوا می شود.

تفاوت بین هیتر همرفتی و هیتر تابشی چیست؟

برای بررسی تفاوت های میان هیترهای تابشی و همرفتی لازم است ابتدا کمی با شیوه عملکرد هیترهای همرفتی آشنایی پیدا کنیم که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

هیترهای همرفتی به صورت غیر مستقیم دمای محیط را تغییر می دهند. این هیترها با مکش هوای محیط به داخل، دمای آن را افزایش داده و سپس هوای گرم را به بیرون انتقال می دهند. این عمل به مرور دمای محیط را افزایش می دهد. میتوان از رادیاتورها به عنوان یک مثال ساده از هیترهای همرفتی نام برد. انتقال هوا در این نوع سیستم های گرمایشی توسط فن های داخلی انجام می شود و این مدل معمولا برای فضاهای بسته که سیستم گرمایش مرکزی ندارند پیشنهاد می شود.

حال می توان به مقایسه بهتر میان این دو محصول پرداخت:

  • به عنوان اولین نکته از نظر راحتی نصب، هیتر های تابشی نسبت به هیترهای همرفتی اولویت دارند زیرا استفاده از هیترهای همرفتی نیازمند موتورخانه مرکزی است که باعث ایجاد بار مالی اضافه بر افراد می شود.
  • مورد دوم مدت زمان مورد نیاز برای ایجاد گرمای مطلوب است که باز هم هیترهای تابشی جایگاه بهتری را در آن دارند. به علت استفاده از هوای محیط و روند تدریجی تولید گرما در هیترهای همرفتی، فرایند تولید گرما در این هیترها نیازمند زمان بیشتری است.
  • آخرین مورد در بررسی میان این دو محصول، تنوع هیترهای تابشی در برابر هیترهای همرفتی است که به علت تولید این هیترها در ابعاد متفاوت، میتوان آنها را در فضاهایی مانند سقف و دیوارها که برای موارد دیگر استفاده نشده اند به کار برد.

نکات مهم در انتخاب هیتر تابشی مناسب

در نظر گرفتن نکات بدیهی و در عین حال مهم در انتخاب سیستم گرمایشی باعث احساس رضایت و آسایش خاطر بیشتر در دراز مدت خواهد شد. اکنون به تعدادی از این موارد اشاره می کنیم:

۱)ایمنی هنگام کار:

بدون شک مهم ترین نکته هنگام انتخاب سیستم گرمایشی مناسب، توجه به ویژگی های ایمنی دستگاه مورد نظر است چرا که عدم بررسی موارد ایمنی ممکن است باعث به خطر افتادن سلامت افراد و اجسام شود. بسیاری از دستگاه هایی که برای تامین گرمایش در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است خطرات جانی و مالی را به دنبال داشته باشند اما با نصب و نگهداری صحیح هیترهای تابشی، شاهد چنین خطراتی نخواهید بود.

۲) به صرفه بودن از نظر هزینه های مصرف سوخت:

از دیگر موارد مهم در گزینش سیستم گرمایشی، توجه به میزان مصرف انرژی دستگاه است. زیرا با توجه به هزینه های مربوط به مصرف سوخت و انرژی، در صورتی که دستگاه مورد نظر در تبادل مستقیم گرمای تولیدی با هوای اطراف باشد احتمال هدررفت انرژی بیشتر است و در چنین مواردی هیترهای تابشی گزینه مناسب تری هستند.

۳) قابلیت کنترل جریان هوای گرم:

نحوه انتشار و کنترل هوای گرم تولیدی توسط سیستم گرمایش معیار دیگری است که در زمان انتخاب محصول مناسب می تواند در نظر گرفته شود. یک سیستم گرمایش مناسب باید بتواند جهت وزش باد گرم را تعیین کند و این یکی از مزایای هیتر تابشی است. در این نوع هیترها تابش گرما در جهتی است که بوسیله دستگاه مشخص شده.

۴) نصب آسان:

استفاده از سیستم های گرمایشی در فضای باز همواره با چالش های خاص خود همراه است. از جمله این چالش ها می توان به چگونگی نصب دستگاه در فصول سرد سال و جمع آوری مجدد در فصول گرم اشاره کرد. با استفاده از هیترهای تابشی، نصب و جمع آوری سیستم گرمایشی به سادگی قابل انجام است.

۵) هزینه نگهداری:

توجه به جنبه اقتصادی به عنوان یکی از اولویت های مهم در انتخاب سیستم گرمایش مناسب از مواردی است که هیترهای تابشی را متمایز می کند. چرا که این هیترها به دلیل عدم استفاده از سیستم موتورخانه باعث کاهش هزینه های مربوط به تولید گرما در فصول سرد می شوند.

۶) میزان فضای مورد نیاز دستگاه:

یکی از محدودیت هایی که امروزه به عنوان صاحب یک خانه یا کسب و کار با آن مواجه هستیم، محدودیت در استفاده از فضا است. به طور مثال در مکان هایی مانند کافه ها و رستوران ها اولویت با دستگاه هایی است که کمترین فضا را اشغال می کنند و به این منظور می توان از هیترهای تابشی سقفی استفاده کرد.

هیترهای تابشی هم برای فضای باز و هم فضای بسته کاربرد دارند و میتوان گفت که تفاوت در اتفاع آنها است که برای فضای باز لازم است این هیتر ها در ارتفاع پایین تری نسبت به هیترهایی که در فضای بسته قرار می گیرند تنظیم شوند. تنظیم صحیح ارتفاع هیترهای تابشی باعث ایجاد گرمای متعادل و یکپارچه در محیط مورد استفاده می شود.

موارد کاربرد بخاری تابشی چیست؟

میزان قابل توجه مصرف انرژی در شوفاژها و بخاری ها باعث شده امروزه این وسیله ها جای خود را به سیستم های گرمایشی جدیدی مانند هیترهای تابشی اختصاص دهند. باوجود استفاده گسترده تر از این هیترها، هنوز هم برخی از صاحبان کسب و کارها از شیوه کارکرد آنها خبر نداشته و یا اطمینان کافی نسبت به خرید آن ندارند. در ادامه به معرفی کاربرد هیترهای تابشی در فضاهای مختلف می پردازیم:

  • سوله و سالن های صنعتی:

یکی از چالش هایی که هنگام کار با فضاهای مسقف و با ارتفاع بالایی مانند سوله ها و سالن های صنعتی با آن مواجه می شوید تامین گرمایش این فضاها است. چرا که در اثر حرکت طبیعی هوای گرم به سمت بالا، قسمت های پایینی این فضاها سرد باقی می مانند. برخلاف سیستم های گرمایشی قدیمی که در آنها تمرکز گرما بیشتر در یک نقطه خاص است، در هیترهای تابشی امکان ایجاد گرمای یکپارچه در محیط های بزرگ فراهم شده است.

  • رستوران و کافه:

می توان گفت تامین گرمایش مورد نیاز برای فضاهایی مانند رستوران ها و کافه های غیر مسقف از طریق روش های قدیمی مانند استفاده از بخاری و شوفاژ غیرممکن است. زیرا برای این فضاها به سیستم گرمایشی لازم است که به راحتی قابل نصب و جمع آوری باشد و با مصرف بهینه انرژی و بدون تولید صداهای مزاحم، گرمای یکنواختی را ایجاد کند. هیترهای تابشی علاوه بر داشتن ویژگی های فوق، به علت قیمت مناسبی که دارند گزینه ماسبی برای این مکان ها به شمار می روند.

  • استخر ها و سالن های ورزشی:

در محیط های سرباز و سربسته ای مانند استخرها و سالن های ورزشی که ورزشکاران بخش قابل توجهی از زمان خود را در آنها می گذرانند، تامین گرمایش مناسب نقش مهمی در جذب مشتریان دارد. زیرا این فضاها هم برای فصول گرم و هم فصول سرد سال انتخاب مناسبی خواهند بود. همچنین به دلیل ماهیت این فضاها، در زمان هایی مانند تعطیلات نیازی به استفاده از سیستم های گرمایشی نیست.

بنابراین سیستم گرمایشی انتخابی باید به گونه ای باشد که به راحتی بتوان آن را غیرفعال کرد و در صورت نیاز به استفاه مجدد در کوتاه ترین زمان فضای مورد استفاده را به گرمای مطلوب رساند. با استفاده از هیترهای تابشی میتوان به سرعت دمای محیط هایی مانند استخرها را افزایش داد و گرمای یکنواختی تولید کرد. همچنین در مواقعی که نیازی به گرمایش محیط نیست به راحتی آنها را خاموش کرد.

  • فضاها و سالن های باز:

با وجود اینکه استفاده از فضای باز برای رستوران ها، کافه ها و مشاغلی از این دست در فصول گرم سال، یک مزیت به شمار می اید اما همین ویژگی در صورتی که از سیستم گرمایش مناسبی استفاده نشود، در فصول سرد سال تبدیل به یک نقطه ی ضعف خواهد شد.

به عنوان صاحب این کسب و کارها با انتخاب یک سیستم گرمایشی مناسب می توان به بهترین شکل از فضاهای مرده مانند آلاچیق ها و حیاط ها در فصول سرد سال بهره برد و نظر مشتریان را جلب کرد. هیترهای تابشی به علت ویژگی هایی که قبلا نیز به آنها اشاره کردیم مانند ایجاد گرمای یکنواخت به جای تمرکز روی یک نقطه و مصرف بهینه ی انرژی، انتخاب مناسبی برای این فضاها هستند.

  • گلخانه ها:

همنطور که گفتیم نحوه کارکرد دشتگاه های گرماتاب یا تابشی همانند خورشید است. پس می توان نتیجه گرفت یکی از گزینه های بسیار مناسب به عنوان سیستم گرمایشی گلخانه، همین هیتر های تابشی هستند.

دو نکته مهم در مواقع استفاده از هیترهای تابشی

اگر تا اینجا نظر شما به خرید هیترهای تابشی جلب شده و یا به فکر استفاده از این هیترها در فضای خانه یا کسب و کار خود افتاده اید، لازم است به دو نکته مهم در انتخاب هرچه بهتر میان هیترهای تابشی موجود توجه کنید:

  1. انتخاب هیتر تابشی مناسب باید با توجه به ابعاد فضا، نوع محیط مورد استفاده و عملکرد مورد انتظار از دستگاه باشد که پیش از این به تفصیل در مورد آن توضیح دادیم.
  2. نوع هیتر انتخابی باید با منابع پیش بینی شده تطابق داشته باشد. به این معنی که در صورتی که از مدل برقی هیترهای تابشی استفاده می کنید باید سیستم برق کشی فضا قابلیت تامین برق هیتر یا هیترها را در کنار دیگر دستگاه های مورد استفاده داشته باشد. چرا که ضعف در توانایی تامین برق مورد نیاز باعث می شود با هربار روشن کردن سیستم گرمایشی و یا استفاده طولانی مدت از آن شاهد پریدن فیوز و یا ایجاد اختلالاتی از این دست باشید. در مورد هیترهای تابشی گازی نیز لازم است تدابیر لازم در این زمینه در ساختار محیط در نظر گرفته شود.

سخن پایانی | هیتر تابشی چیست؟

در این مقاله تلاش کردیم شما را با اجزای یک هیتر تابشی، انواع آن، کاربرد های متفاوت و نکاتی که در انتخاب سیستم گرمایشی مناسب اهمیت دارد آشنا کنیم. همانطور که اشاره شد هیتر تابشی وسیله ای است که به کمک برق یا گاز و با استفاده از امواجی که تولیدی می کند می تواند گرمایش مورد نیاز محیط های باز و بسته را در زمانی کوتاه فراهم کند و فرآیند نصب و جمع آوری ساده ای دارد. در این راستا شرکت متا تهویه با تولید هیترهای صنعتی باکیفیت امکان دسترسی به انواع هیترهای تابشی را فراهم کرده است.


سوالات متداول هیتر تابشی

آیا هیتر تابشی گازی می تواند خطری برای سلامتی داشته باشد؟

با توجه به شیوه ایجاد و انتشار هوای گرم در هیترهای تابشی گازی، برخی افراد گمان می کنند امواج تولیدی توسط این هیترها مانند امواج ساطع شده از خورشید در دسته امواج UV قرار گرفته و برای سلامتی مضر اند، در صورتی که این موضوع فاقد اعتبار بوده و نمیتواند آسیب رسان باشد.

سوخت مورد استفاده در هیتر تابشی چیست؟

سوخت مورد استفاده در هیترهای تابشی دو دسته متفاوت از این محصول را ایجاد می کند که شامل هیتر گازی و هیتر برقی می شود.

هیتر تابشی چه ابعاد اتاقی را می تواند گرم کند؟

تنوع هیترهای تابشی در ابعاد و توان گرمایشی باعث قابلیت استفاده گسترده از این هیترها در مکان های مختلف می شود. به طور مثال برای اتاقی با مساحت ۱۲ متر مربع می توان از نوع برقی این هیتر ها با ۲ کیلو وات توان استفاده کرد.

مزایای هیتر تابشی در برابر هیتر های دیگر چیست؟

مزایای هیتر تابشی نسبت به سایر هیتر ها عبارتند از: مصرف بهینه ی انرژی نسبت به دیگر هیترها، تولید گرمای یکنواخت به کمک امواج مادون قرمز، کاهش اثرات مخرب زیست محیطی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
برای دریافت مشاوره و خرید انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی کافیست با ما در ارتباط باشید.
👋 سلام: چطور می تونم کمک کنم؟